Pobierz program w PDF: 

Pobierz repertuar PL lang en

mam oko na kulturę 1

menu
Celem programu jest rozbudzenie wszechstronności w dziecku, dzięki czemu będzie miało ono większą przyjemność z nabytej w łatwiejszy sposób wiedzy i umiejętności.
Program składa się z trzech filarów:
1. Nauka zaawansowanych obliczeń na abakusie (liczydle pochodzenia japońskiego), która wspiera współpracę lewej (matematycznej) półkuli z prawą (humanistyczną). Dzięki temu bez względu na dominującą półkulą, dziecko uczy się liczenia w bardzo zaawansowany sposób. Wpływa to znacząco na rozwój intelektualny. Podczas liczenia oddziałujemy na 3 zmysły sensoryczne dziecka: wzrok, słuch i dotyk - dziecko widzi koraliki, słyszy je i dotyka paluszkami.
Zaczynamy od nauki podstaw za pomocą zabawy. Dzięki tym prostym ćwiczeniom - powtórzeniom jakie codziennie przez kilka minut zrobi dziecko w domu, namnażać się będą synapsy w całym mózgu, dzięki czemu zwiększą się możliwości przyswajania nauki.
2. Wspieranie samooceny dziecka i wiary we własną wiedzę i umiejętności. Czasem czynniki wpływające na zachowanie dziecka, mają wpływ na jego aktywność na lekcji. Uczymy dzieci, żeby zawsze próbowały pokonać swój strach, wątpliwości czy słabości, bo dzięki temu (bez względu na efekt) rozwijają się i uczą. Rozwijamy w dzieciach kreatywność, ambicje, tolerancję, patriotyzm, zainteresowania. Uczymy współpracy w grupie, otwieramy je na innych, na inne poglądy, ale również zachęcamy do wyrażania swoich opinii.
3. Uczymy gimnastyki mózgu, która pozwoli zwiększyć możliwości każdego dziecka. Uczymy drobnych ćwiczeń fizycznych, które dzieci mogą wykonać przed klasówką, odpowiedzią ustną, ważnym przedstawieniem czy konkursem, aby: uspokoić oddech, zwolnić bicie serca, zmniejszyć zdenerwowanie, wyciszyć się lub obudzić gotowość do działania. Często nie zdajemy sobie sprawy jak nasze nastawienie i wpływ tego jak czujemy się fizycznie ma wpływ na nasze poczynania i osiągnięcia.
Część materiałów zawiera sformułowania angielskie, dzięki czemu dziecko globalnie uczy się również języka obcego.
Zajęcia prowadzą nauczyciele - trenerzy, odpowiednio przeszkoleni do prowadzenia zajęć zgodnie z programem Brainobrain.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 120min.
Cały program Brainobrain składa się z 10 poziomów, gdzie poziom trwa średnio 3 miesiące. Po każdym poziomie dzieci zdają krótki test, nagrodzony certyfikatem, upoważniający do rozpoczęcia kolejnego poziomu. Na drugim poziomie dzieci zaczynają już się uczyć zaawansowanych obliczeń w pamięci, dzięki wizualizacji liczydła.
 
MALI BOBSI
PROGRAM DLA MŁODSZYCH DZIECI (4-6 lat) GRUPA STARSZA (7-14 lat)
Program został stworzony specjalnie na potrzeby najmłodszych dzieci, które lubią się uczyć, jednak mają problemy z utrzymaniem koncentracji podczas dwugodzinnych zajęć.
Obejmuje materiał realizowany na poziomie pierwszym i drugim programu Brainobrain. Materiał został podzielony na cztery części.
Po zaliczeniu poziomów od 1 do 4 w ramach programu Mali Bobsi, dziecko rozpocznie zajęcia na poziomie 3 w ramach programu Brainobrain.
Program dla najmłodszych przekazuje dzieciom wiedzę na temat wykonywania obliczeń z pomocą liczydła, jednak jego uczestnicy znacznie więcej czasu spędzają przyglądając się cyfrom, ćwicząc rysowanie zarówno prawą, jak i lewą ręką, przygotowując origami, rozwiązując obrazkowe łamigłówki, śpiewając oraz odgrywając scenki znane z popularnych wierszyków dla dzieci. Program Mali Bobsi w znacznym stopniu pomaga najmłodszym dzieciom rozwinąć umiejętności motoryczne, poprawiając przy tym koordynację ręka-oko i wzmacniając kreatywność.
GRUPA MŁODSZA
PIERWSZE ZAJĘCIA 3.10.2015 soboty godz. 9.30-11.30
GRUPA STARSZA (7-14 lat)
PIERWSZE ZAJĘCIA 5.10.2015 poniedziałki godz. 18.15-20.15
 
Liczba osób w grupie wynosi od 6 do 12, w zależności od wieku uczestników zajęć. Naszym celem jest utrzymanie efektywności treningów i procesu uczenia się. Dzieci w wieku 4-5 lat aby móc uczestniczyć w zajęciach muszą spełnić określone kryteria. Dlatego też, będą oceniane przez naszych trenerów. Jeśli kandydat nie spełni wymagań, nie zostanie przyjęty do uczestnictwa w programie.
Cena:
50 zł/ osoba (120 min). Średnio to 200zł w miesiącu płatne za miesiąc z góry.
  • Jedyną dodatkową opłatą w ciągu roku jest 150zł za zestaw startowy, który obejmuje potrzebne na zajęciach pomoce dydaktyczne m.in. książki, liczydło.
Ośrodek Kultury Ochoty | ul. Grójecka 75
więcej informacji www.brainobrain.pl | www.facebook.com/BrainoBrainPl
trenerka programu Brainobrain - Inez Nalewajek
Opiekun: Wojtek Gajewski
 
MÓZG – PRAWA I LEWA PÓŁKULA
Mózg składa się z dwóch półkul, z których każda posiada cztery płaty. Każdy z płatów ma liczne fałdy. Różne części mózgu odpowiedzialne są za różne funkcje. Większość czynności, które uważamy za „pracę umysłową” (myślenie, planowanie czy zapamiętywanie) jest nadzorowana przez korę mózgu w najwyższej, pofałdowanej części mózgu. Pozostałe części mózgu także pełnią istotną rolę w procesach zapamiętywania i uczenia się. Prawa półkula mózgu odpowiada za zdolności plastyczne, wyobraźnię, zdolności muzyczne wyobraźnię przestrzenną, umiejętność rozwiązywania problemów i kontrolę lewej ręki. Lewa półkula odpowiada za mówienie, zdolności matematyczne, pisanie, predyspozycje do procy naukowej, zdolność logicznego myślenia i kontrolę prawej ręki.
 
Brain O Brain jest programem w dużej mierze opartym na dobrej zabawie. Prowadzi do rozwoju umiejętności całego mózgu, zwiększeniu sieci połączeń synaps również w jego środkowej partii. Program wykorzystuje dawne narzędzie (liczydło), dzięki czemu dostosowany jest do wszystkich stylów uczenia się: wzrokowcy, słuchowcy, kinestetyczny (badają dotykiem). Silne bodźce wzrokowe, słuchowe i czynności sprzyjają rozwojowi umiejętności kognitywnych. Dzieci bardzo lubią nasze zajęcia w ramach programu Brain O Brain, ponieważ są one fascynujące, wymagają ciągłego zaangażowania oraz stwarzają środowisko wolne od stresu, które sprzyja szybszemu uczeniu się.
 
W Brainobrain badaliśmy proces rozwoju mózgu od momentu narodzin człowieka. Dlatego też nasz program nauczania kładzie nacisk na treningi wspomagające jego równomierny rozkwit.
Jest on oparty w dużej mierze na tradycji z czasów starożytnych, jednak wprowadziliśmy także kilka autorskich ćwiczeń edukacyjnych. Są one opracowane tak, aby wprowadzały w życie jeden z celów całego programu podczas pojedynczej lekcji, co z kolei pomaga osiągnąć optymalne rezultaty w konkretnych dziedzinach. Dostosowaliśmy zadania z liczydłem do potrzeb dzieci. Podczas zabawy z liczydłem wykorzystujemy rymy, co sprawia, że nauka matematyki jest dla naszych uczniów radością.
 
Ćwiczenia stosowane w ramach programu Brain O Brain wspomagają także kształtowanie umiejętności przywódczych. Pomagamy stymulować zarówno prawą półkulę mózgu odpowiedzialną za zdolności artystyczne, jak i lewą odpowiedzialną za umiejętności analityczne. Pozwala to na równoległe przetwarzanie informacji (uczniowie śpiewają, jednocześnie rozwiązując zadania matematyczne). Podczas równoległego przetwarzania informacji, w mózgu powstają silniejsze połączenia nerwowe. W obliczu takich dowodów uważamy, że propagowanie opisanego sposobu nauki powoduje, że dzieci stają się mądrzejsze podczas każdej czynności którą wykonują. Jako dowód umieściliśmy w sieci nagrania, które pokazują dzieci śpiewające lub wykonujące inną dodatkową czynność równocześnie rozwiązując zadania.
Chociaż każde dziecko rodzi się z mózgiem podobnej wielkości, to w różnym tempie i na różne sposoby uczy się z niego korzystać. Jeśli chodzi o rozwój mózgu, możliwości jego wspomagania są ograniczone w czasie. Najlepsze rezultaty odnotowujemy w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W przypadku naszego wyjątkowego sposobu uczenia, można pracować nad konkretnym elementem rozwoju umysłu przez krótki okres czasu. Badacze utrzymują, że pierwszym sposobem uczenia się jest odbiór bodźców wizualnych. Etap ten odbywa się w czasie, w którym dziecko zaczyna zauważać otaczający go świat. Wraz z rozwojem dziecka rozwija się jego mózg i tworzy jego struktura. Po bodźcach wizualnych przychodzi kolej na słowa, które dochodzą do świadomości dziecka. Następnie zaczyna ono kojarzyć słowo z jego znaczeniem, co jest wstępem do nauki języka. W tym okresie dzieci uczą się także poprzez dotyk.

Nowości

SPACERY PO OCHOCIE

 

OFERTA WAKACYJNA OKO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

facebook

X

Right Click

No right click